måndag 6 april 2015

Tiden går

Hittade gamla bilder, tagna 15/12 2011. Vi hade rätt kul när vi tog dom.
Då var Soya inte ens påtänkt och vi hade vår fina newfoundlands hund Sammi.
Sonen befann sej i Australien och vi ville skicka med en julklapp till honom. Hans reskompis föräldrar skulle ner dit och hälsa på dom.
 Helt lätt var det inte, ingen fotograf fanns tillgänglig och det regnade en hel den. Vi lånade skylten  och riggade upp kameran på altanen och satte igång självutlösaren. Och resultatet ser ni ovan. Av bilden gjorde vi sen en tröja
En tokig tröja och den enda av sitt slag. Jag minns hur kul vi hade tror inte sonen tyckte vi var lika roliga.
Ibland är det skoj att titta på gamla bilder

Nu kan man väl räkna påsken över för denna gången. Vi var på konstrunda ena dagen, och då tyckte Soya det blev lite långtråkigt här hemma. Hon hoppade över grinden och hade kul med påskriset, tuggade i sej en eller annan påskkyckling och påskkärring. När det var klart hoppade hon tillbaka till hallen. Jäkla hund jag var aningens sur på henne.
Nästa dag sitter hon och
spanar. Hon fick inte nog av kyckling dagen innan, monsterunge.

Ikväll har vi tränat på klubben och jag vill inte riktigt påstå att jag är sådär vansinnigt nöjd med henne.  Nä nu ångrar jag att jag anmält till tävling, men det är väl bara att köra på och se vad det blir av saken.

För Sweas del har nog vilan gjort susen , för nu har hon kommit i löp, och det har jag väntat på ganska länge!!.



1 kommentar: