lördag 25 april 2015

Finaste

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera, orken och lusten har inte funnits.


Min finaste Jacki finns inte längre med oss. Hon fick somna in den 17/4, det gör så ont.
Jacki min första cocker, min trogna vän, glädjespridaren och den snällaste goaste lilla hund.
Med Jacki har jag lärt mej massor. Vi har tränat och tävlat och haft massor av skoj.
Lydnad, bruks där vi provat både spår och sök

Hon blev svensk viltspårschampion
Vi har faktiskt testat agility

Och även rallylydnad



Jacki var alltid pigg att prova allt jag föreslog.

Jacki är begravd här hemma sidan om Sammi hennes bästa kompis som somnade in för 3 år sen. Gubben och grannen har hjälp mej att göra en fin plats till de båda nära bokbacken där vi gick så många spår och luktade på så många vitsippor och smakade ett antal hjortskitar.


En dag satt jag där och funderade: tänk så många fina minnen jag har med Jacki och så mycket det trots allt finns av henne här. Alla barn, barnbarn och barnbarns barn, ja alla valpar födda här har något av Jacki.   Vi hoppas att det blir små barnbarns barn här så småningom, det är inte omöjligt.

Men det hjälper inte riktigt ledsen är jag trots allt.

Lite glädje eller faktiskt riktigt glad blev jag över Soya som tävlingsdebuterade idag!
 I rallylydnad nybörjarklass, med hela 85p! DET var bättre än jag vågat hoppas på. Domarens omdöme: Mjuk fin hantering! Trevlig hund.
Duktiga unge hon skötte sej fint mest hela tiden.
Gubben filmade och jag hann titta på filmen en gång innan han försvann, ganska nöjd med det jag såg.
 
 Soya är trött, mätt och belåten nu och det får hon va.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar