måndag 23 mars 2015

Hoppsan!

JAA nu var det länge sen igen!
Men visst händer det saker här också.
Först ut är Mollie (Nelli/Jax-On dottern Alfhilda hon varit på återbesök idag).   Hon var här för några veckor sedan.
Såg ut såhär


Sista bilden en efter trimning bild, nu blev hon inte riktigt klart.
Så här kommer dagens bild
Det blev bara denna idag. Mollie är lika trevlig att ha med att göra som syskonen och har en väldigt bra päls liksom de andra. Hon är en söt och go liten tös, liten ja hon är inte speciellt stor.

En bild på Åke när han hälsar fint, som jag fick för ett tag sen.


Madam Soya har varit på stadstur igen, denna gången tog en tur till Kvarnen där hon poserade en stund. Till hon blev sur på en närgången unge. Men det gick över fort.






Vi tar våra promenerar
här är det Swea och Soya som ska ut
 Vi tränade platsliggning i grupp ??





 
 
 Swea som inte är riktigt i form vilar en hel del, hon gillar att vara skogen och att spåra. Men övrig träning pausar hon ifrån just nu. Hon är pigg och glad men behöver lite paus.

Till min stora glädje gick Soya i lördags ett anlagsprov i viltspår, som hon fixade fint
Hon hittade klöven och jag var mycket nöjd med hennes insats, jag vet iof att hon kan men man kan aldrig veta vad hon ska hitta på. Men som sagt det kändes bra och domaren Liselott tyckte att hon gjorde ett bra spår och blev GODKÄND.
Vi har lite att träna på, Soya gillade inte helt att en främmande människa förföljde oss i skogen.

Soya och Liselotte, Soya ville ha tillbaka sitt fynd.

 På vår promenad i dag hittade vi
JA jag fick inte fotografera blommorna utan Soya, ser ni tussilagon?

 Sen har den lilla apan mage att räcka ut tungan åt mej


Ikväll har vi varit på klubben och tränat med kompisarna, Soya var ganska duktig vill jag påstå.
Jag fick plötslig en ny idee´. Ny och ny?? min trognaste träningskompis har tidigare försökt få mej att tänka i dessa banor.
Vi ska träna rallylydnad Soya och jag. Planen har ju varit lydnad för hennes del, men man är väl inte sämre än man kan ändra sej.
   SÅ nu är tanken den att, vi tränar rally, lär oss skyltarna i nybörjarklass och ev fortsättningsklass. Och försöker komma ut och tävla.  Vi tränar lydnad också, så klart.
 Jag tänker som så att om vi kommer ut på tävling så får Soya lite tävlingsrutin och kommer till olika platser.  I rally är det inga gruppmoment, eftersom Soya ibland kan vara lite störig mot andra hundar så är ju platsliggning något vi får ta det lite lugnt med. Under tiden kanske marodören växer till sej och mognar, så vi kan ge oss in i lydnaden på allvar.  JAG TROR DETTA KAN BLI BRA.

Soya och jag har väldigt mycket på gång, viltspår: där vi ska försöka nå championtiteln. Rally: lära in skyltar och ut på tävlingsbanan. Lydnad:  fortsätta träna  för att längre fram klara lydnadsklass 1.
  Fullt upp med andra ord.
 
Efter kvällen övningar vilar Soya ut framför värmen

    HA DE GOTT





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar