torsdag 26 februari 2015

Balans och gympa

Plötslig har jag fått en massa nya idéer och tankar på övningar för vår studsboll!!
Ja precis! ni som känner Soya, hon har gummibollar under tassarna, hoppar och studsar nästan alltid. Och så har hon sådan otrolig energi, gillar våra träningspass och utmaningar.
 I tisdagkväll fick jag låna en stor kudde av en träningskompis, på den gör vi några övningar (lite hemlisar har vi!?). Då slog det mej DEN där stora bollen jag använde tidigare ( för min egen del) den kan jag använda till Soya. Kollade lite på you tube och plötsligt hade jag massor av olika saker vi kunde testa.



Söta unge! Jag lovar det tog 2-3 min sen var hon uppe på bollen. Hon har inga hämningar! Försökte innan jag ens klämde fast bollen vid väggen. JAG tror hon tycker det var kul.
Lite vila medan jag gick och letade upp en tegelsten för nästa övning, som ska leda till en fjärrdirigering, sitt, stå, ligg på stället.
 Funkar lite sådär hon blev frustrerad av att jag inte godkände hennes slarv. Men efter hand så gick det aningens bättre.
  Idag har vi fortsatt och bollen var lika kul idag!  Kuddövningarna gjorde henne tokig eftersom även här godkänner jag inte fusk. Hon tycker saker ska gå fort och då slarvar hon. Hon testade att gnälla, pipa, skälla och gräva men icke Soya du vet vad som gäller.

Swea har fortfarande lite känning av hältan efter harjakten, så vi tar det lugnt med övningar. Istället la jag ett spår åt henne. I spåret låg 2 godisburkar, 1 snuttefilt, 1 apport och 1 slutapport.  Hon spårade så jäkla fint och hittade alla sakerna!!. Hon gillar att spåra, måste ta mej i kragen och göra det lite oftare. Lite längre och lurigheter i spåret tror jag hon kommer att gillar.
 En promenad med Candy, Swea och Soya riktigt skön var det i skogen. Och klart att Jacki fick sin lite mindre runda och njöt av alla dofter i skogen. Ända till vi vände hemåt, då får hon fart och hinner inte ta in några dofter. Hemma lägger hon sej och vilar på älgen till kvällsmaten serveras. Hon äter sin mat och sen ska hon sitta på "sin" köksstol och kolla när vi äter, i vanlig ordning.
 
  HA DE GOTT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar