fredag 25 juli 2014

mat

JO det händer saker i valplådan! MEN vem har ork att sitta vid data! Ja! absolut inte jag, om jag inte hänger över valplådan så sitter jag i skuggan eller kanske t.o.m. tar ett dopp.
 SÅ tyvärr blir det snålt med uppdatering.
Idag fick valparna smaka fast föda, lite tidigare än jag brukar erbjuda de små sin första riktiga måltid.
lite bilder
 dom känner doften med kan först inte förstå vad det handlar om

 lite närmare
 oj det var ju gott
 jomen visst
 lilla rödluvan också
 och svartskägg tyckte det var mums
Bara den svarta tiken som inte tyckte det var något speciellt, någon dag till så kommer hon också med all säkerhet smaka på det.

Dom utvecklas det händer massor var dag, dom sitter, skäller och lyssnar när man kommer in och frågan om dom inte t.o.m bråkar med varandra precis som alla andra syskon.

Det är små personligheter, och nu så börjar vi så smått lära känna dom, och redan så finns det en favorit, jo så är det i varje kull man hittar sin lilla vovve och denna gången som så många andra är det en "lillebror". Trots att dom utvecklas så blir det ofta att jag håller fast vid min favorit. Det ska bli så spännande att följa dessa små på sina äventyr.






Dagens bild! Kan vi väl kalla frågetecknen
Längst fram svarrt tik, sen svart hane och så gyllene hane han är den enda jag inte har bestämt namn på än, de övriga har sin stamtavlenamn!!!!

I måndags tog jag mej i kragen och åkte till klubben med Swea och Soya. Riktigt kul, det var någon vecka sen sist och mina töser tyckte det var toppen.
I onsdag var det tid för vår privatlektion och ja vad ska vi säja, med tanke på hur senaste tiden sett ut SÅ.
 Jo kanske kanske med lite tur kan vi komma någon vart med fröken Soya, lite nya belönings tips och så har hon fått mej att sätta mej vi symaskinen för att fixa en leksak. Soya har maasor av energi men jag känner att för tillfället vill hon inte lägga den på mej!
Lite nya tips och ideer från Gitte så ska vi nu träna vidare och få bort "skräpet". det kommer att krävas massor av mej och en hel del av fröken Soya.
Swea min trogna tös nu vet vi vad vi ska träna vidare på och faktum är att en ny övning jag hittade någonstanns verka ha varit väldigt lyckad.
 Nu är problemet bara orkar vi träna i värmen , men å andra sidan säjer vädret ikväll att det blir svalare, regn ev skyfall och åska.       Kan det vara någor för oss?   


HA DE GOTT

1 kommentar:

  1. Hi hi hi de er skjønne når de svømmer rundt i matfatet for første gang ;)

    SvaraRadera