torsdag 10 juli 2014

4 dygn

Jag vet att ni är nyfikna på valparna nu. Det blev ingen uppdatering tisdag, onsdag, ja  jag vet inte riktigt vilka dagar, vet kanppt vilken dag det är idag.
Helt enkelt för det blev lite oro i lägret.
Måndag morgon började lugnt, Nelli hade lite hög temp men inget onormalt.
Plötsligt vid middag for tempen upp. Det blev lite av panik, på telefonen ringde först ett samtal under tiden jag fick in Nelli i duschen för att svalka henne. Lite svårt att få tag på veterinären i vanlig ordning när det är måndag.
Men vi fick en tid.
Nelli röntgades men det fanns ingen valp kvar som väl var.

Nelli var förvånandsvärt pigg, ( åt med god aptit och skötte sin ungar mycket bra).
Hemma igen med diverse instruktioner, så kommer nästa problem det var lite oro i valplådan och en valp var inte OK.
 Den lille somnade in på natten, det var valp nr 5.
Och det blev mycket lugnare i valplådan, klart att Nelli hade känt att valpen inte var frisk.

Nu har Nellis temp hamnat på rimligare nivå och valparna äter och växer.
Så här tillbringar dom dagarna







Dom är så fina
hane nr 1
hane nr 2

tik född som nr 3
tik född nr 4
och den sistfödda en tik



Sist har vi dagens favoritbild
Visst ser dom ut att ha de gott!



De andra stackars övergivna hundarna har fått promenera idag! Fullkomligt galna!
Jag har insett att just nu med all turbolens,  är inget bra tillfälle  att träna. Tror inte jag klarar att fokusera på det jag ska. Istället fortsätter jag läsa  boken: SHAPING av Fanny Gott och Tomas Stokke. Den är väldigt bra, och visst blir man träningssugen........ Har många nya planer och ideer när det gäller hundträning nu!  konstigt??





1 kommentar: