lördag 17 maj 2014

Soyas utställning

Igår fick jag ett ryck och sydde 3 halsband
Det gröna och gråa på halsbanden är stickat och tovat.
Blev ganska nöjd och klart att Soya skulle inviga det ena idag

Idag var dagen för Soyas första och vem vet kanske sista utställning, givetvis skulle hon vara fin.
För eftersom Soya tillhör färgen som inte längre är godkänd (sobel) så skulle hon vara fin med det finaste halsband vi har.  Missförstå mej inte, hon skulle inte visas i ringen nä vi skulle bara titta på alla snygga hundar. Soya och jag kom fram till att hon var finast av alla, speciellt nu med "finhalsbandet".
Från trams till allvar JAG är väldigt belåten med min fina tös, uppförde sej SÅ himla duktigt. Kunde t.o.m lägga sej och bara vänta, det hade inte varit möjligt för någon vecka sen. Så här fin var hon
idag
Och en bild på hur duktig och kontaktsökande hon var



Hur vi hamnade där? Jo vi åkte med Soyas kompis Jolly och hennes matte. Jolly skulle visas i ringen


Nedre bilden Jolly och systern Daisy

En trött matte med en ännu tröttare hund åkte hem.
Soya inte tröttare än hon orkade komma i bråk med moster Candy inga stora saker. Bara oense om vem som skulle sköta fördisken i diskmaskinen.

 Jag vill påstå att hos oss är det såhär.
Jacki "högsta hönset" eller verkställande VD, har Candy under sej som vice VD. Swea helt vanlig arbetare som inte vill eller inte bryr sej särskilt mycket om makt. Så har vi Soya då, ung med nya friska krafter som vill klättra på rangskalan och vill väldigt gärna ha Candys plats. Klart att hon måste testa hur långt hon kan gå, så mindre konflikter blir det ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar