fredag 28 mars 2014

Schampo eller balsam

Igår tränade vi en hel del, Soay fick 3 mycket kort träningspass, max 5 min/ per gång. Då gör vi små övningar som vi kan ha användning för i framtiden. En pallövning, generalen, och tredje passet ingångar och stå. Hon fattar fort och tappar intresset om det inte händer nya saker. Ju mer vi håller på ju mer lär jag känna fröken Soya.
Swea tränade sändande till kon, höger ingångar, snurr i alla varv , väldigt nöjd med henne. Swea är mer uthållig tappar inte intresset på samma sätt som Soya, men man måste hålla humöret uppe.
 Jag fick låna en bok av en träningskompis, kontaktkontraktet, där finns mycket läsvärt och där har jag hämtat namnet på generalen. En annan övning vi ska praktisera, som handlar om passitivitet.  Som verkligen behövs, det fattade jag i onsdagskväll. Jag tog Soya till klubben bara för att "socialträna henne, kanske kan hon lugna ner sej så småningom. Hon bar sej inte roligt åt, en liten fegis!! Och jag tror faktiskt att lilla vovven är en aning mörkrädd. Ännu mer att jobba med!  För övrigt beställde jag boken, där finns mycket användbart och givetvis glömmer man bort saker. En del har jag ju tidigare praktiserat på Swea, med bra slutresultat.

Idag har jag införskaffat 2 nya koppel istället för de 2 nyaste som någon lyckats komma åt och tuggat en del på, jag har lagat dom men dom är SÅÅÅ mycket kortare. Jag behöver säkert inte berätta vem den skyldige är. Någon har tagit över Sweas roll som förste tuggare.

Jacki och Candy har löpt, Candys löp är inte över än men på sluttampen, så idag har jag badat damerna




Några bilder på dom i badrockarna!. Igentligen finns det nog inga likheter mellan mor och dotter, eller?
Jag köper schampo och balsam i 5 l dunkar. Och vid något tillfället har jag spätt och slagit upp något på en mindre flaska, utan att skriva VAD som finns I. Ganska korkat!! så nu visste jag inte om jag schamponerade eller "balsamerade" , med lite tur båda delar i rätt ordning.
Med detta önskar vi en trevig kväll

1 kommentar: