fredag 21 mars 2014

Nyfikna Soya

Väntar på att maten ska bli klar, Texas Chili, ett långkok men väl värt att vänta på. Och vill påstå att jag är väldigt hungrig, så för att distrahera mej ägnar jag lite tid åt bloggen.
 Först bilder på Soyas brorsa Bamse
Hjälper matte på jobbet

Nybadad
Och så har vi syrran Vilda

Så söt, längtar efter att få träffa henne.


Tidigare idag har jag hållt tankarna borta från den malande värken jag går och dras med, genom att träna hundarna. Det och mina handarbeten är de bästa sätten för mej att hålla igång.
 Jacki och Swea var pigga och idag börja vi träna lite intensivare på att backa på höger sidan och det gick ganska bra.
Soya fick idag möta
Javisst! pallen
luktar? gott??
vad är dettta för trams

ÅH vips så är hon uppe och står på den!!!   Precis som jag ville, det tog inte många minuter! Soya är av naturen nyfiken, så klart att hon inte kunde motstå att testa vår pall.
Det enda hjälpmedel jag använde är KLICKERN. Jag har någon gång fått för mej att Soya inte fattade innebörden med klickern, men ändrar mej nu. Hennes stora "problem" är att hon är våldsamt nyfiken, svårt att koncentrera sej, blir ganska lätt uttråkad, vilket jag som matte måste tänka på.
 Hon är otrolig att jobba med, även om jag ibland blir trött på henne, hade varit lättare om fröken kunde lugna ner sej lite och koncentrera sej på mej och inte allt annat. Men vi har tid på oss.

Har ett par grytlappar klara
ena sidan

andra sidan

 Och så är våren verkligen på G


En bra kväll på er





1 kommentar: