torsdag 9 januari 2014

längtar!

 Ja jösses vad vi längtar.........  efter SNÖÖÖ!! Vi vill ha riktig vinter inte detta eviga regn.

 Vi försöker få det stora projektet att göra framsteg, klart att det händer lite, men detta eviga regnandet och julen som tog sin tid försinkar hela projektet. Idag har vi fått lite gjort och för den sakens skull blev vi dyngsura, men vi kom en bit på väg.

Jag hann mellan varven lägga Sweas spår, som blev 400m, 3apporter + slutapport. Hon gjorde ett superjobb och till min stora förvåning markerade hon apporterna TYDLIGT och på mitt kommando hämtade hon dom till mej. Tänk allt mitt tjat ger till resultat, skam den som ger sej!!

Lite klickövningar i köket har alla fått. Soya har gjort sin första övningar som i slutänden ska bli apportering! faktum är att det gick mycket bra, men än är inget befäst och klart det kommer garanterat lite motgångar, men jag är så himla nöjd med hennes samarbetsvilja. Givetvis underlättar det att hon har en jäkla MASSA energi och att hon dessutom är en gottegris gör inte saken sämre.
 En givande dag ! Då vi också har besökt Nelli, Hon växer, och har ändrat sej på många sätt. Vilar och ligger och snarkar mitt på dagen, inte likt Nelli som är en aktiv hund. Hon föredrar att ligga hemma och vila framför promenaderna.  Det är så spännande!!

 

Ha de gott

1 kommentar:

  1. Här hoppas vi också alldeles väldigt på snö! Nog för att jag gillar mörker, det står jag fortfarande för, men det ska vara mörker över SNÖ på vintern. Inte detta grågråa som bara tar knäcken på en. (Blir rent deprimerad faktiskt)

    Assar börjar faktiskt äntligen bli säkrare på att jag säger "TA bollen/rullen/grisen" eller vad det nu är :)

    SV
    Ska testa med instickning! Tack för tipset! Har ju hört om det men inte provat, så inte tänkte jag på det nu inte :) Idag ska jag leta mopsfärg förresten...

    SvaraRadera