fredag 10 januari 2014

funderingar

ibland fastnar jag i "konstiga" funderingar!.
Läste något om fått mej att grubbla, kommer inte ihåg riktigt vad eller var.
Men något i denna stilen är det : Visst tycker mina hundar om att mysa, bli ompysslade och älskar karameller, men vad är det som gör att dom " trivs med mej". JAG tror inte det handlar mest om kel och karameller, har känslan av att mina hundar gillar mej för att vi gör saker. Dom får göra saker som jag ber dom om. Dom får fundera ut vad är det matte vill av mej.  Dom får utföra vi kan kalla det ett arbete, och får sin belöning genom att jag blir nöjd... och givetvis karmeller.
 Swea är en typiskt praktexemplar i min "teori" ju mer vi tränar ju närmare mej vill hon vara. Vi knyter an till varandra. Givetvis är det så med de andra också även lilla Soya som är 6 månader, men med Swea märker jag det tydligare, kanske är det därför som funderingarna föds. kanske något värt att fundera mer på? VAD tror ni?
 ha de gott

1 kommentar:

  1. Så tror jag oxå att det är...ju "roligare" jag är dvs ju fler grejer vi gör tillsammans desto mer vill de vara med en.

    SvaraRadera