tisdag 26 februari 2013

ett, två och

Tre men var är nr 3, ja ungefär så.
MEN nr 3 befinner sej nu hemma med sin familj på Hönö.
 Vad svamlar jag nu om, jo valparna, i söndags var det Strange Girl eller ev Olga, namnet är inte lätt om man inte är eniga. Olga packade sin väska och reste med Anna och Karin, att hon gillade att bli hämtad av familjen det såg jag.

 Dom hade nog gärna åkt med hela högen



 Olga, ja vad vill jag säja om henne. Alla är ju speciella var och en på sitt vis, Jag kan inte riktigt beskriva henne. Hon är vild,galen pigg på allt, ska vara med där det händer något, massor av energi. Men också jätte gosig, söt som socker, älskar att bära saker, hämtar gärna och kryper upp i knäet med de hämtade sakerna. Tror hon bli lätt att lära saker, duktig. Ja det är nog allt lite Swea i henne. Hon är en ljuvlig unge den där Olga.



Söta Olga har  gammelmomrmor Jackis ögon, mormor Candys stolta hållning och mamma Sweas fisförnäma utstrålning på foto.
 HEJ DÅ matte nu åker jag

 Har redan igår fått en liten rappoort om att resan gick bra, hon har utforskat hemmet, sovit sidan om Karins säng. och väckt henne några gånger på natten. Och en fin bild fick jag också

 TACK jag uppskattar jättemycket både mejl och den fina bilden.

 Nu har vi kommit till den nu obligatoriska  4-generationer bilden
Visst syns det var hon kommer ifrån, samma min och hållning som mamma.

 Ja det blev tomt utan Olga, pojkarna svarade med att vara fullkomligt galna på kvällen, klart dom sakna vilda, tokiga syster Olga.
 Men dom har lugnat sej igen och vi har haft en familj att titta Lillebror, och jag tror nog han gärna hade åkt med, ja säkert Bamse också.

De vuxna och jag var och tränade igår, men jag frös så in i... att det blev väldigt lite träning. Men visst kan vi se att det går mot ljusare tider, dagarna blir längre. Om än inte varmare, men snön får gärna vara kvar ett tag till för min del, för än så är det långt till vår.

I morgon börjar allvaret för pojkarna här, vi ska försöka få till daglig träning i koppel, inkallning, ja vi får se vad vi kan hitta på och det beror lite på hur samarbetsvilliga dom är. Lite bilresor måste vi få utrymme för och den socialbiten. Jag är inte så vansinnigt social själv men för valparnas skull...

 Jag har "kännt" lite på Lillebror och jag tror han kommer att bli en härlig hund att jobba med, inte lika galen som mamma kan vara ibland, men massor av "will to please". Han är så följsam, kontakt sökande och en liten gottegris.
 Han är fortfarande till salu våran Lillbror (Lollipop Man) Känner du att du har ett bra hem att erbjuda så hör av dej. Gärna någon som är intresserad av att ta till vara på hans vilja att vara tillags. Och kanske även utställningsintresserad.
En bild på fina gossen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar