onsdag 6 februari 2013

Blandad kompott

Nu har det gått ett antal dagar igen, jag hinner inte med. Har kanske drabbats av någon "vårtrötthet" är så in bombens trött.  Tur att hundarna kräver sitt annars vet i tusan hur det hade slutat.

 Vad händer här?  Jo massor och ändå kanske inget.
Valparna hade besök i lördags. och klart att då ska man vara ren och fin
Lady Starlight fick sitt livs första bad.

Dream On lika så

Lollipop Man var skitig han också

Strang Girl luktar på vattnet

Och tillsist lilla Chop Chop
Ja det var nog inte det bästa som hänt dom, men de accepterade det.
Trötta försökte dom klämma ner sej i sängen, men numera är det så att " gott om plats är det ont om". Dom har ju faktiskt vuxet en hel del
Mys med mamma Swea gillar dom

Mamma Swea gillar att busa med dom

Mamma Swea vill ha sina tuggben själv, så ungarna vilar istället  

Lollipop Man och Dream On vill in


Chop Chop  hittar matte i fönstret
Visst är han fin Dream On
 

Har ni lagt märke till en sak. Förra inlägget fanns det ingen snö, nu har vi fått snö igen, så än är det vinter kvar även här i Skåne
En trött Lollipop Man på Bright Dream´s kennel förra veckan
Igår hade vi Wilda och matte på besök, Matte Rebecca tyckte Wilda var lite långhårig. Så dom kom hit och matte trimmade Wilda och jag höll koll på henne, matte alltså, Wilda är det redan ordning på. Och givetvis var jag tvungen att ta till saxen lite, trimma är kul och det går inte att bara titta på.
Så fin blev Wilda

Igår kväll åkte jag och en kompis till Malmö, närmare bestämt till sydskånska kennelklubbens lokaler.  En föreläsning av Lena Erlandsson i ämnet färg-genetik.
 Ett intressant ämne, men tyvärr så mycket att min stackars hjärna kan inte  ta åt sej allt. Men min tanke är att, kanske lära jag mej lite med tiden, något måste ju fastna efter upprepande. Än har jag inte gett upp ämnet helt.  Det är onekligen mycket intressant, och cockern har ju så många färger, trots att sobeln numera inte räknas till de godkända, så finns det många kvar.

 Vi har lite saker framför oss nu, men det tar vi efterhand som det kommer.

   En bra dag på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar