fredag 8 februari 2013

Den stora dagen

Dagen då Lady Starlight blev stora damen och packar sin väska och flyttar.
Det började i vanlig ordning, ut och kissa, frukost och ut igen.
 Slagsmål med syskonen i vanlig ordning
Här får hon en sista omgång stryk av brorsan Dream On
Och hon försvarar sej


Och mamma Swea ser till att ge tösabiten sista förmaning att uppför dej  "där borta"



Visst ska jag!





Visst är hon fin! Och precis som mamma väldigt medveten om det. Lady Starlight en valp som jag tycker har fått ett passande namn, ladylik i sin utstrålning, med stor personlighet, en valp man inte missar, hon märks.
Hennes tilltals namn kommer då matte och husse inte riktigt bestämt sej, men det kommer,
 Det är alltid lika svårt att skiljas från de små, men det känns som om Lady Starlight kommer att få det fint i vårt grannland. Hon kommer att bosätta sej i Stavanger, en lååång resa väntar lilla ungen.

Hej Då matte! nu reser jag, med min nya husse.


 Hon är lik sin mamma!! samma högfärdiga uttryck
 Eller hur??
 Sötnos


Igår tog jag även en bild med tanke på Lady Starlights flytt
På vår "fotobänk" har vi här 4 generationer
 Jacki  10 år i maj
Candy 7 år i maj
Swea 4 år i mars
 Lady Starlight 10 veckor
  Mina fina töser.
 Jag ska ta en liknande bild på var och en av valparna. 



2 kommentarer:

  1. Lycklig resa, lilla ladyn! All lycka till dej och din nya flock♥!

    SvaraRadera
  2. Lycka till lilla sötnos! Så fint fyragenerationskort ��

    SvaraRadera