tisdag 4 december 2012

snö

Nu har vi fått en del snö även här. Jag älskar snö, är barnsligt förtjust i att åka pulka. Höga backar, branta backar och gärna med gupp. Jag har en så fin lila pulka på loftet.Tyvärr måste jag låta bli, ryggen och nacken gillar det inte. Ibland är tanken att skrynkla ihop sej och sätta sej i pulkan väldigt lockande. Som idag härligt väder, snöade och lagom kallt eller varmt vad man nu säjer. Jag har en backe uppe skogen ganska långt bort, den är 2-300 m lång, hög och med en sväng på mitten den skulle jag vilja testa.

 Hundarna gillar också snö, idag var det tösnö vilket innebär att dom får på sina one pieces, då blir det lite mindre snöbollar i pälsen.



 Swea är helt galen, varje dag då jag varit ute med de andra så kommer hon och NU är det min tur.  Hon ska ut till varje pris, idag valde hon själv vilket håll vi skulle gå och hade hon fått som hon velat så hade vi nog inte varit inne än.  Det är inte så att hon inte tar väl hand om sina små, hon är mycket duktig, men vill väl lufta sej lite och pausa när mätta, nöjda och belåtna.

 Valparna är nu 6 dagar, ska försöka ta 1 veckasbilder i morgon. Har inte vägt dom idag, det är bara så,  dom växer otroligt , börjar bli runda och goa.
Här ligger vår lilla fina med sina bebisar.
 Och ok det kommer några bebisbilder idag med

Visst ser dom lite runda ut.







1 kommentar:

  1. Klart att du måste ha valpbilder med! De börjar, precis som du säger, se så där gosigt rultiga ut:)
    Jag skulle bli allvarligt oroad om inte Swea ville ut och "rasa" :D

    SvaraRadera