söndag 9 december 2012

debut

Idag var det då dags för Jacki och mej att starta rallylydnad nybörjarklass. Första gången officiellt, det var väl inte världens bästa förutsättningar. Vi har inte tränat som vi borde, Jacki har aldrig tidigare varit i ett ridhus och en jäkla förkylning höll mej i sängen mesta av fredagen och lördagen. Som väl var så var det så mycket bättre idag.
 Vi skulle vara anmälda senast 11.30, ja, jag beslöt att vi åker
 Får ju säja att jag är glad att Jacki står ut med sin vimsiga matte, det var nog nästan så att hon lotsade oss runt banan. 2 skyltar " upptäckte" jag sådär i sista sekunden, mycket märkligt, fast dom stod där säkert alla 3 ggr jag gick banan.
Jacki tyckte ridhus var väl sådär om inte annat många goa dofter och säkert hade det varit en eller annan mus i ena hörnet??
Om vi säjer såhär matte tabbar sej duktigt och Jacki sköter sej snyggt, Jacki fick 3 minus, matte stod för resten. Vi landade på 71 p vilket innebär att vi blev godkända.
Hemma kollade jag kritiken en gång till och upptäcker att dom räknat fel, vi skulle ha 74p, men det gör varken till eller ifrån vi blev ju godkända. Med tanke att många blev diskade så är jag glad att vi genomförde det. Och förmodligen har jag lärt mej något till nästa gång.
 I övrigt mycket trevlig och bra tillställning.

På valpfronten ingsa bilder idag men dom börjar kisa alla

1 kommentar:

  1. Tänk vad det kan vara bra med hundar som tänker själva! :D
    Grattis!

    SvaraRadera