torsdag 4 juni 2015

Sommaren vi väntar!

Nu är vi redo för sommaren hos oss!
Men för någon vecka sen längtade jag till vintern!!! Jag är redan ganska trött på att klippa gräs MINST 2ggr i veckan ska det klippas, roligare saker kan man ha för sej. Men en dag gick det så himla bra, varför? jo jag var så förbannad över något, då är gräsklippning ett bra sätt att göra av med ilskan.
Blommorna är planterade i alla krukor jag kunde hitta. Apelsinträden och citronträdet har flyttat ut. Några har inte mått så bra över vintern men brukar repa sej när dom kommer ut.

 Min lila hörna, lila är min favoritfärg.



 En riktig favorit




 När vi öppnar dörren till växthuset slår en underbar doft av chokladmynta emot oss. Jag torkar bladen och använder till te, härlig god smak, vinter som sommar.

 Idag var det riktigt kul att fotografera, kanske för att kameran är inte använd sen den blev uppdaterad och "trimmad". Så när jag ändå höll på så klart att hundarna skulle vara med.
Först ut Swea, högdräktig, en vecka kvar, syns inte så mycket på bild.


Fina Swea som alltid har varit värsta linslusen. Jag gillar sista bilden.


Soya inte lika mycket linslus, men gör sej bra på bild. Även här är sista bilden en stor favorit hos mej.

Och tillsist Sweas mamma, Primadonnan Candy 9 år



Även hon blir fin på bild!


Ha de gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar