torsdag 11 september 2014

SKIT också

Här har det hänt en del. Först har 3 av hundarna haft diarre absolut inte roligt. Jag vågade inte åka och träna. När hundarna piggat på sej så åker jag på förkylning, inte så farligt var över på några dagar, men att ens tänka hundträning fanns inte.
 Men i söndags hände roliga saker: VALPTEST!
 Jätte spännande! Jag fick klart inte vara med mer en kort stund med var hund. Testet görs på okänd plats med okända människor.
Jag var inte med när Alfhilda, som numera kallas Molly, gjorde sitt test för det var klart hennes matte med på. Kul att träffa lilla Molly igen efter bara en vecka, hon ser ut att ha det himla bra hos sin nya familj och familjen är belåtna med det lilla pyret.
 Linda som gjorde testet hade Lennart med sej till hjälp att filma valparna. SÅ KLART att jag tillbringade kvällen med film.  Det var kul att se hur de små filurerna hanterade de olika sakerna. Och att se hur deras svansar gick som propellrar.
 Lindas omdöme var trygga trevliga, social,  valpar, stort föremåls intresse hos alla, samarbetsvilliga och hon kunde själv tänka sej en valp i denna kullen., tyvärr har hon redan en hel flock, rotveilers

Så här ser spindeldiagramet ut som visar hela kullens resultat.  Resultaten kommer att kunna ses på hunddata.
Jag vill verkligen rekommedera detta test det är spännande att se och det till en blygsam summa.  Om valpen senare gör ett MH så sägs det att man får samma resultat. Jag önskar att gjort valptest med Soya och hennes syskon,  jag har  anmält Soya till MH i oktober.

Mer nytt är att denna lille plutt
som ser så här ut framifrån


Captain Morgan kommer att kallas Adidas och flyttar snart till en egen familj han också.
Hans lillmatte och matte har varit och hälsat på 2 ggr. Adidas längtar efter en egen familj och tycker det blir skönt att slippa de båda bråkiga syskonen.
 Här  Captain Blackbeard


Anne Bonney

Captain Blackbeard och Anne Bonney   sociala och goa valpar som också letar egna hem.

Valparna har en alldeles egen lektant

Soya älskar valparna och kanske tränar hon inför eventuella egna ungar i famtiden.



Igår kväll började jag med en liten övning för valparna mest för att jag tycker det är kul. Vi har börjat med grunden för ligg, dom verkar tycka det var kul, kanske det bästa var korven dom fick som belöning, gottegrisar är de.
Vi provade en liten stund ikväll också och korven var lika god idag.

Swea och jag var och tränade i tisdagskväll i SPÖREGNET och jag lovar att vi var det enda ekipaget på hela TBK som använde planerna den kvällen. Kurserna hade teori inomhus istället. Och mina träningskompisar i rallygruppen hade andra saker för sej.
Men Swea var jätteduktig. det gick så himla bra.

Hemma igen så hamnade jag framför datan och plötsligt vid 23-tiden var det bestämt att Soya och jag skulle börja en kurs nästa fm kl 11. Snabba beslut, en lydnadsklicker kurs med moment för lydnadsklass 1 och 2 .  Varsett block att föra träningsdagbok i fick vi så nu ska det bli ordning o reda på torpet.  Vi var bara 3 st  och en duktigt instruktör så detta kommer att bli så bra!

Idag hade jag planerat in 2 pass med Soya och ett med Swea men se så blev det inte, ett med var och en blev det.Jag var lite sliten efter nattens bokstavligt talat  SKIT  och hade lite annat att syssla med.

Gick och la mej, hade svårt att sova. Somna till och blev väckt vid ca 1-tiden. Då hade en av hundarna spytt ner hela, ja jag ljuger inte hela sängen. Vi fick riva ut alla sängkläder,lakan , täcken. sängtoppar occh hela skiten. Och duscha hundeländet.
 FY F-N spyorna bestod av skit. EN äcklig sak av våra hundar hade varit ute och ätit skit. Och jag hade plockat upp alla utom den sista någon klämde ut sista gången de var ute .
 Vi höll  på att tvätta och dona en bra stund och givetvis vädra!!. Sen har tvättmaskinen gått  hela dagen.








1 kommentar:

  1. Duktig du är med träningen :) spy skit mindre kul...uheeee

    SvaraRadera