torsdag 7 augusti 2014

Ute

Idag fick de små komma ut, någon kom ut väldigt fort, en annan var lite mer tveksam

Captain Morgan först ut

Captain Blackbeard 2: medan Alfhilda är lite tvekande i bakgrunden, hon kom sist ut
 Anne Bonney tycks säja detta kan ni glömma
 Jamen lilla tös säjer mamma Nelli kom ska jag hjälpa dej


Och klart att hon kom ut


Mysigt tyckte busiga Alfhilda
Fast inte så mysigt när brorsan tvungen ska slåss
Det ska börjas i tid, Anne Bonney

Vi försökte oss på ett gruppfoto

Flickorna skäms över pojkarna som tvungen ska slåss
Men ett fint foto blev det


Igår var Swea och Soya och tränade. Swea var duktig vi jobbar med stadga, jag vill att hon ska sitta, stå eller ligga stilla och inte trampa med framtassarna. Swea som nu kommit i löp blir lite dämpad i löp perioder och även innan, var glad och jobbade hyfsat. Hon var ännu gladare idag när vi tränade här hemma då hon hade kompisen Lotus här. Lotus piggar alltid upp Swea, det är hennes bästis. Hon var jätteduktig i dag.
Soya stod för den största glädjen och förändringen igår på träningen, hon har tagit ett STORT kliv upp på trappan som vi hoppas nå toppen på så småningom. Otroliga framsteg och även jag har blivit säkrare då jag känner att jag kan lite mer på min marodör.

Soya är en kleptoman ut i klospetsarna. Jag brukar inte ha leksaker till mina "vuxna" hundar, nä dom spar vi till belöning vid våra träningstillfällen. Men idag fick Soya en leksak, för nu är jag väldigt trött på att hämta kläder och diverse andra saker där ute. Och vi kan ju berätta att Soya blev jätteglad

Måste tvunget retas lite med moster Candy

Soya har fått vilodag, hon har istället varit hos veterinären och blivit vaccinerad. Inget hon uppskattar hon säjer till när det gör ont, men idag var hon duktig


Ha de gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar