torsdag 4 juli 2013

Tösen med den stora magen

Vi tar det lilla lugna här,  jag har lyckats fånga en sommarsjuka, influensa eller vad? men mår inte speciellt bra. Så himla bra just nu när man snart behöver ha den där lilla extra orken. Mer om det längre ner.
Först ut är Jacki, Jacki som hittar allt, inget undgår den damen,
häromdagen satt hon ute så här
Ja jag kunde komma ännu närmare
Vad tror ni hon hittat.............MYROR hon satt och kollade något smått som rörde sej i gräset.
Makalösa tös.

För tillfället är hon otroligt pigg och sprallig som en unghund, kanske vet hon att hon blir mormor vilken dag som och inte vill kännas vid sin ålder.

Vi har gått här och tyckt att det låg så mycket halvätna bigaråer på marken. En kväll såg vi vem den skyldige var

Ser ni honom
Här kan man se att han har ett körbär i munnen.

Nu har kantarellerna kommit igång på allvar, jag har hittat en hel del.
Gucci:
hon har det jobbigt
Vilar på promenaderna
Vilar på köksgolvet
Vilar i soffan
och i valplådan som hon verkar gilla.
 Hon är rätt stor, och magen flyttar längre och längre bak. Jacki har fått 2 kullar dygn 60 och även Jackis mamma Guppi fick valpar på 60:e dygnet , ja Swea också, så av någon anledning så tror jag............
Jag fick nästan en chock, satte henne på vågen 16.3 kg, 1,2kg mer än förra söndagen. Ja nog för att hon ser stor ut, men att hon växt så mycket trodde jag inte. Tacka sjutton för att det är jobbigt.

 Ja vi får väl se, vi är förberedda men hoppas att det dröjer någon dag till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar