söndag 7 juli 2013

12 st

12 st valpar, och det gick så fort att jag hann inte väga och kolla om det var tik eller hane. Och alla färger du kan tänka dej.


 Plötsligt blev jag av med den ena och hittade den hos någon som sa att det var inte min valp. Herre Gud, den såg ut som en halvvuxen harlequinfärgad Grand Danios. Hittade den i utställningsringen i Bjuv.

Ja som ni förstår hade jag en mardröm, kanske borde jag inte smaka den där blå/röda flaskan som jag dessutom inte är så förtjust i, men 2-3 cl kunde jag nog smaka ändå, tyckte jag.

Jo vi var bortbjudna igår och först var jag lite tveksam, men Gucci var lugnare, åt igen och tempen stabil. Så vi hämtade min mamma och hon fick bli barnvakt annars hade vi givetvis inte åkt bort nu i detta läge.

Gucci hade i fredags besök, av familjen som gärna ville träffa henne innan det är dags. Och visst var hon tjock!?
Gucci blev glad att se dom och fann sej även denna gången i att hon ska stanna här ett tag.

Mina hundar (är lite korkade och) bryr sej igentligen inte om Gucci, ja möjligtvis om hon varit med mej ute, så ska dom kolla vad hon gjort. Och så har dom svårt att acceptera att dom inte får mat lika många gånger som Gucci.

Men tidigt i morse när Swea ville ut tog hon en sväng till valplådan för att ge Gucci en puss, precis så hon alltid gjorde med Sammi så fort hon gick förbi henne.   Så kanske tycker hon att Gucci tillhör familjen på riktigt nu, hon är ju en moster till Swea.
 väntans tider,
Idag är det dygn 60!! Vi närma oss...

1 kommentar:

  1. Så spännande, detta ska bli!! Lycka till med valpningen och allt!!

    SvaraRadera