torsdag 27 juni 2013

spår

Ikväll har Jacki och Swea spårat.
Swea gjorde ett mycket bra spår, hittade massor av saker och apporter. Att sen matte missade en markering, jag fattade inte vad hon menade... HUR kan jag?!!! hon tittade på mej flera ggr gick runt och sen gick vidare. Lite låg och inte lika motiverad, men vad konstigt hitta saker och inte bli belönad och en matte som fattar ingenting. Hon kom igen efter lite uppmuntran, och markerade resten av sakerna och då förstod jag henne. Stackars Swea med en så kass matte, nu får det bli lite skärpning.
 Jacki travade på i spåret och undersökte ett hål, hade jag inte stoppat henne  hade hon säkert kröpit ner i gången. Hon missade en apport annars ganska hyfsat.

Lite Gucci rapport: Nu är det 50 dygn sen första parningen.
  Hon äter bättre, mat menar jag då för godis är inga problem. Maten slinker ner riktigt bra nu och det lämnas inget till Swea som gärna diskar hennes skål.
 Jag får massor av motion, då Gucci inte kan gå våra rundor som är mellan 5-7 km långa, så delas gänget och det blir en kortare tur också. Mina 3 får turas om att gå med Gucci, så vi har löst den biten. Gucci hänger med men det går lite långsamt och ibland hittas det godsaker i form av hjortskit och diverse sorters skit.. ATT det kan va så gott...

 Idag har jag även gått en runda på jakt efter kantareller och hittade skapligt många,  det blir nog en tur i andra riktningen i morgon eller i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar