tisdag 25 juni 2013

Avslöjandet!

Kommer ni ihåg den här snygga killen
Han träffade jag i Hässleholm på utställningen. Men sanningen är att jag hade träffat honom tidigare, jodå så ligger det till.
 I samma veva som vi hade vår cockerträff så hade vi även besök av en liten tös här. Anledningen till besöket var att besöka den trevlige killen som heter Merry Cocktails Moray, mer om honom kan ni läsa här  merrycocktails.se .
 En otroligt snygg och trevlig kille som jag kikat på många gånger, och blev än mer förtjust i honom när jag tidigt i våras såg honom på utställningen i Malmö.

Tösen den handlar om
såg ut så här vid 1½ års ålder
så här nånting nu

 och så här privat med familjen



Och vem är hon nu, jo en syster till  denna fröken


ingen annan än självaste Frida




 En tös från Jackis andra kull

 Ovan Mamma Jacki och Gucci.

 Jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå: att få låna Gucci för en kull valpar!  Valet av hane var inte så svårt, lite påhejad av Jackis uppfödare som även hon gillar honom och visste vad jag tycker om honom. Så på den vägen är det.
 Gucci väger idag 15,1 kg   ( tror husse sa att hon brukar ligga runt 13,5)
59 cm om bröstkorgen och 53 i midjemått.
Hon tycker det är lite jobbig och tungt
Vilar gärna på golvet inte allt för långt ifrån oss eller kylskåpet. Är matfixerad men tyvärr mest efter godsaker, torrfodret är mindre intressant, men med lite muta slinker det ner.

Vecka 28 är födslen beräknad till. Och valplådan har vi börjat förbereda.




 

Vi avrundar med ett familjefoto
Här har vi töserna från Drömflocken samlade!


Som ett ps så skötte sej jacki och Swea superbra på träningen igår.  På söndag åker jag och Swea till Simrishamn för att tävla.ds






 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar