onsdag 1 maj 2013

Rallydnad

Då var det 1maj och inte skulle vi demonstrera, nej idag var det tävling i Bjuv. Bjuv av alla platser, det blev en LITEN miss när jag anmälde.... Trodde det var Burlöv, jag ska nog inte påstå att jag är bra på Skånes geografi. OK jag kom på det genast jag betalt anmälan, snopet men så kan det vara.

 På vägen svängde vi inom och hämta vår hejarklack Monica och Jackis dotter Frida. Vi var framme i god tid
Jacki fick ut och känna på planen.
Ja Swea också. Båda tyckte det var helt okej!

Efter lång väntan blev det banvandring
Swea fick startnr 5  en struken innan oss så det var ganska snsbbt in på banan, passar oss bra.
Swea är du redo
Fin vovve

Så långt bra sen fick Swea syn på "vår fotograf"
Men det fixade sej ganska bra.
Sitt, ligg,  gå runt

I mål var vi väl ganska nöjda. 

Efter lite väntan igen så var det nr 23 Jackis tur,
Redo vid startskylten




fin kontakt här
 
Det kändes nog ganska bra när vi kom i mål.

Efter oss var det 3 ekipage tror jag så det blev inte så lång väntan. Lite kaffe och macka hann vi med.

Prisutdelningen startade och lite nervös är man allt, målet är 70 p då blir man godkänd. Så för var som var under som ropades upp vågade man andas lite mer. Så kom till de godkända då på plats 12
JACKI med 83p YES!
 Lite väntan ..... och på plats 4 med 94p SWEA ännu mer YES!
Jacki har nu 2 godkända resultat och Swea som hade valpar sist vi tävlade Jacki och jag har ett godkänt.

 Så en trevlig dag som jag och hundarna är nöjda med.
 Vi Tackar Monica och Frida för sällskap och hjälp och vi ses på träffen på tordag.

   En liten summering, Jacki lite mer okoncentrad än Swea. matte måste var uppmärksam och hålla "igång" henne.
Swea funkar bättre än jag vågat tro borta, är mer fokuserad, lättare att jobba med.

Det var vår dag!!!


  




1 kommentar:

  1. Grattis! Så roligt. Ni är duktiga alla tre...får vi en liten uppvisning på tordag mån tro ;)

    SvaraRadera