fredag 26 maj 2017

miss i protokollet

Igår var det dags för Soya och mej att åka igen. Vi hade anmält till Hörby Bk och startklass lydnad.

Och ja, vi kunde stannat hemma. Det började helt kasst. Bilen behövde tankas och vad händer jo jag glömmer koden till tankkortet, 3:e försöket så blev det rätt.  När vi sen då är på väg kommer jag plötsligt på att jag glömt stamtavlan hemma.
  En aning stressad kom vi fram lite väl sent. Det  var tikkontroll och Soya har annonserat att det är löp på gång, så lite nervöst för den sakens skull också, men det var inga problem där.

Om det nu är löpet som gör henne avslagen eller vad, vilket fall som kontakten var bra men attityd och energi fanns inte riktigt. Känslan var inte jätte bra.
Lite lyckades jag väcka henne. Inne på plan vet jag inte vad som var konstigt, hon gör saker hon aldrig gör på träning, inkallningen gick hon ett helt varv runt mej, apportering tjuvstart, fjärren långsam, hopp dåligt avslut .   Ja en massa märkliga saker och hon uppförde sej som om hon tyckte tävlingsledaren var skum.
här är bedömningen
Massor att jobba med!


   Så nu har jag skrivit ner diverse saker vi ska tänka på 
Sånt som jag låg o funderade på inatt.   Dessa anteckningar ska jag försöka ha med när vi tränar.
Just nu är det inte läge för någon intensiv träningsperiod, då Soya är lite avslagen förmodligen pga av löp. Tanken är nu att det blir mycket lekövningar i våra träningspass. Och vi behöver träna tävlingsmässigt med "tävlingsledare".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar