söndag 9 november 2014

Malmövalp 2014

Stora dagen idag!
I sista minuten bestämde jag mej för att anmäla Captain Blackbeard till Malmövalp. Jag gillar denne lille krabat både till utseende och sätt.
Sen blev det så att hans nya familj hittade till oss. Som tur var så fick vi gärna visa ÅKE som han numera heter.
Så var det då dags och klart att jag frågade min favorit handler om hjälp att visa, Åke är så fin och jag ville han skulle har en duktig handler.

Så Lotta och Åke övade.

SEN blev ÅKE SÅ trött

Hittade en eller annan att hälsa på
Vilade lite till
Men missade inget av det som hände runt om

Så var det dags att beträda röda mattan för första gången

Upp på bordet

Springa lite

ställa upp framför domaren

Dom är duktiga Åke o Lotta
Sen fick klart jag lägga beslag på honom lite


Han är en härlig unge
Här en bild av Åkes kritik
Bästa hanvalp 2:a med HP

Det är vi jättenöjda med




Jag som inte ens visat någon hund var dötrött när vi åkte hem. Som hörselskadad är Malmö mässhallar absolut ingen plats. Men nöjd med dagen sitter jag nu här med mina töser som längtat efter matte?!






1 kommentar:

  1. Grattis :) missade helt att det var den helgen...brukar åka dit och titta är så kul att se alla fina hundar

    SvaraRadera