fredag 18 oktober 2013

farligt

Igår var Soya med i staden, inget som direkt besvärar henne. Åka bil är inga problem och promenera bland konstiga "djur" heller inget som besvärar henne
Nyfiken
Klart att som en 14-veckorsvalp tycker man att "stora" staden Kristianstad är enorm, men särskilt berörd var hon inte. Lilla söta Soya samlar pluspoäng kan jag berätta


Idag var det läge för nästa prov, besöka min syster och hennes tös. Mest för att se hur hon reagerar på barn. Så jag mer eller mindre slängde in hela högen i bilen, släppte av marodören Soya hos syrran och tog övriga flocken på promenad.
Jag är inte lika begeistrad i byn som mina hundar
Ren himmelriket för hundar som mest bara får kännadoften av hjort och annat vilt på promenaderna.

Nåväl vi lyckades få ihop en runda på lite mer än 5 km innan jag verkligen längtade hem till Östervång, detta trots att jag hade lite mindre roliga saker på g i form av rödfärg.
Det hade gått himla bra med Soya hon och Mira hade lekt och haft kul. Men trots det var fröken glad när jag hämtade hem henne. Men Mira hade nog gärna haft henne kvar lite till.

En trött tös hade jag med hem
Ja som ni ser har jag lekt igen
Ännu mer
Mina älskade töser hamnade också på en bild.

Som sagt lilla Soya samlar pluspoäng, hon är en ljuvlig liten unge och det börjar bli riktigt farligt att ha henne här.
Imorgon ska jag försöka charma gubben,  ska prova spåra med Soya. Så med tanke på var han befinner sej nu, så hoppas jag att han inte har maginfluensa i morgon!!!???. Tänkte lägga grunden för personspår, då viltspår, som jag ser det är lättare. Klarar hon personspår så fixar hon viltspår också om det blir aktuellt någon gång i framtiden. Lite fortsättning på inklickningen blir det .
Så kommer Jolly som ska campera hos oss över helgen, Jolly en tokig golden runt ett år, det blir lite att "bita" i för fröken Soya.



en bra kväll på er









1 kommentar:

  1. Kul med din lek med bilder!
    Och lilla fröken är ju hur charmerande som helst! Inte svårt alls att förstå hon kunde fått stanna :)

    SvaraRadera