måndag 11 mars 2013

vad är det för dag idag???


Kan ni gissa?   nä kanske inte, DET ÄR SWEAs födelsedag hipp hipp hurra för stora tösen. 4 år blir hon.

Hon började dagen med lite utomhus gympa, efter frukosten som bestod av den vanliga, Eukanuba med liten gobit.  Bortskämd som hon är så ska det vara gobit på maten, om det är födelsedag eller ej.

Därefter blev det uppfostran med lek av den hemmaboende sonen Bamse.






Så här gör man Bamse
Så här mamma?
Ja dom har en massa bus för sej, de barnen.

Bamse är nu inne på sista veckan med flocken, på lördags är det hans tur att packa sin väska och resa en bra bit innan han är hemma. Närmare bestämt till Stockholm, vår huvudstad där matte aldrig varit.
Jag tror Bamses familj tycker denna veckan blir lång, medan jag tror den blir kort, alldeles för kort. Bamse är en busig men så mysig och härlig unge som är pigg på det mesta. I veckan som gick var vi en tur i byn. Där träffade vi Nelli och en golden, inga problem. Bilarna inte heller problem för gossen, dom höll på att såga ner en björk och inte ens ljudet från motorsågen verkade han bry sej om.
 Däremot gillar han inte dammsugarn, Ja han får ju inte så mycket träning heller då städning inte är min starka sida.

Jag har några bilder som jag fick från Olga som ni fått sitt slutliga namn hon heter ASTRA fint eller hur?

Jag fick en till men den kunde jag inte lägga in, ja det är datasnillet ni vet. Söta Astra, lite kladdig med maten annars är det bra och vad jag kan förstå förgyller hon tillvaron där på Hönö


Igår fick jag sms från Bosse (ja Lillebror) , bilder kommer nästa inlägg. Bosse  brottas  med katten och busar familjens andra hund Bella. Härligt att höra är kommentaren  "han är underbar" det gläder mej mycket.

 Ibland har man tur med vädret, ja vädret har inte visat sej från sin bästa sida de sista dagarna. En bitande snålblåst. Jag har väl inte visat min bästa sida, med en förkylning som gjort mej ganska avslagen.
Är det något väder jag verkligen inte gillar så är der blåst, och är man sjuk slipper man gå ut!!!!
Idag skiner solen men det är inte någon tryckande värme, en liten runda under dagen orkar vi nog.
I morgon ska Bamse besiktigas och Nelli undersökas, och med lite tur orkar jag vara med på rallylydnadsträningen på kvällen., Swea och Jacki vill nog det.






3 kommentarer:

  1. GRATTIS kuligaste Swea!
    Nästan precis lika gammal som jag:D Visst är det en alldeles suverän årgång, 2009?
    MASSORPUSSAR!
    Assar
    Så söt han är, den där lille busen! Bara älskar hans "tintin-lock"!

    SvaraRadera
  2. Hurra Hurra Hurra för bästaste nästan syster!!

    SvaraRadera