torsdag 24 januari 2013

8 veckor

Tiden går, igår blev dom 8 veckor.  Förstår inte varför jag aldrig hinner fota dom den rätta dagen??

Dom är duktiga, sociala och busiga ja precis allt valpar ska vara.
Och pga återbud är alla till salu!
 Är du intresserad av en valp så mejla:  kylleoflocken@hotmail.com
eller ring (säkrast att nå på) 0708805093
 Denna veckan var det så gott som omöjligt att få några bra bilder. står lilla vovven bra så är det något med kameran. Ja så är det.

 Först ut som vanligt  Chop Chop 3150g mycket social och gosig, gillar att hämta och bära saker, jag tycker hon är mycket charmig.
  
Dream On 3900g,   tycker om att mysa, även han gillar att bära omkring på leksakerna.




 Lollipop Man 3050g   Minstingen, men så fin, bär på saker, kontakt sökande, följsam och nog gosigast av de alla.


Lady Starlight 3800g en bastant flicka, bestämd med egen vilja och massor av energi. Man kan inte missa henne, jättefin och härlig utstrålning. Man känner att hon tror på sej själv " jag är bäst"

Strange Girl 3400g också hon en gosig unge, kontakt sökande, hämta leksaker jag kastar. En följsam liten dam.

Ja som ni ser inga riktigt bra bilder, med lite tur bättre en annan gång.

Valparna är jätte duktiga och talar mycket ofta om när dom vill gå ut och bajsa.  Någon dag har det varit lite väl kallt, så det gäller att vara med och ta in dom bums dom är klara. Och ha koll att någon inte sitter stilla.

Jag är så nöjd med dom och har helt klart en favorit ??
 Avslöjar inte vem?




Lite andra bilder
Dream On

Chop Chop

Lollipop Man

Lady Starlight





Och till sist den hemska mamma Swea som ska ha alla leksakerna. Trots att hon är så hemsk leker hon en hel del med sin ungar, och det gör hon helst ute. Gamla mormor Jacki hjälper till att uppfostra, mormor Candy är en surpuppa och vill att lekar och kontakt ska vara helt efter hennes villkor, så man får se upp lite med madam

 I måndags blev alla besiktigade, chippade och vaccinerade. Lugnt och sansat, samma veterinär som gjorde samma procedur med Swea när hon var i deras ålder.
 Hon gillade våra valpar. och har själv eller kanske inte har längre, då hon gärna ville ha en cockervalp, men chefen inte tillät hundar på jobbet. " Jag ska snacka med chefen, sa gubben" men nä han gjorde inte det. Synd
Det är många som tittar på mina valpar men de har ju redan hund tycker bara det är mysigt med valpar. Men jag är så glad över besök, tänk all socialträning de får de små.
 Nu ska vi även börja ta med dom på lite andra äventyr, de har åldern inne att följa med en o en. Så vi får väl ta ett antal turer till min mamma och kanske en sväng till stan eller så. Dom ska få hälsa på hemma hos mamma Sweas träningskompis Lotus.
 Så det är hög tid att sy de där halsbanden till dom och en annan grej jag jobbar på

 På tal om träning, så var Jacki och Swea hemma hos Lotus i går. Vi tränade, Jacki rallylydnad och Swea lite vanlig lydnad. 
 Jacki har lite att slipa på hon sätter sej för lätt och det är inte bra i de övningarna man inte ska sitta. Hon går för långt fram igen vilket gör att exempelvis, snurra 360 grader vänster är lite svårt, det blir fel och hon sätter  sej .
 Swea, ja hon ligger lite löst och går upp på ligg. Men jag har känslan av att hon gillar att komma igång och få träna lite. Pigg och glad som alltid. Min härliga unge
 Valparna är ju helt avvanda så nu har Swea kommit in i sin vanliga gängor och slarvar lite med maten, vi får komma igång och träna mycket så hon får lite extra i sej och kommer upp lite i vikt.

En bra kväll på er Och jag ska försöka hinna uppdatera lite oftare.








1 kommentar:

  1. Så synd att det inte ska vara ngn cocker här just nu!
    Skulle ju kunna tänka mig en "kusin" och den där lille Lollipop Man blir inte mindre favorit av den temperamentsbeskrivning:)
    Och det fast jag aldrig sett mig med en hund i hans färg...
    PUSS till sötnosarna!

    SvaraRadera