torsdag 29 november 2012

NU!


 Så här såg det ut i tisdagskväll eller så här
Stackars Swea hade det SÅÅÅÅÅÅ jobbigt. Hon valde själv att tillbringa det mesta av kvällen i valplådan. Men när det var dags för mej att lägga mej så vill hon sova hos mej. Helt OK, då har jag koll på henne, slipper sitta och vakta hela natten. För det var helt säkert tid nu på 60.e dygnet. Swea är själv född dygn 60.
 Inte sov jag mycket, hon var ute 6 eller 7 ggr, bökade runt och bäddade  den mesta tiden. Framåt morgonen började jag bli lite nervös och då kom tankar på både kejsarsnitt och allt vad man nu kan hitta på.
Hon var inte alls intresserad av frukost, jag åt min frukost i godan ro, satte mej sen vid valplådan. Tänkte läsa lite i skitboken jag läser, men hann inte långt.


 Kl 8.31 såg Sweas förstfödda dagens ljus en röd tik på 310g. En lite undrande Swea förstod fort vad det var.


 8.40 kommer nästa, en röd hane vikt 350g. Nästan chockad när jag såg vikten har alltid haft små valpar ingen över 300g!


 9.05 kommer nästa, 1 blå pojke 285g




En timme senare en fin sobelflicka på 340g


Klockan 11.20 en blå tik på 350g




 Sen var frågan är det över? jag var övertygad om att det var fler.Men nej nu var det klart, skönt, tänk att vår fina Swea har fått fem stora fina valpar.
Dom är så himla fina och så duktiga! Och Swea helt klart en duktig mamma som är så skyddande mot sin små

Ligger gärna i "ring" runt dom










hela högen


och  maten serverad i sängen


Den röde pojken är mammegris

    och här en söt bild på Mamman och den förstfödda




 Valparna är snart 1½ dygn. Swea sköter dom super bra och valparna äter. Dom har tappat lite vikt som är normalt.
 Hittills har jag bara behövt titta på , servera mat till primadonnan, bära henne ut då hon vägra gå ifrån sina små, lite bortskämd måste hon bli efter att fött 5 fina ungar.

  Pappa "Bono" Murbräckans Paparazzi

Här hittar ni hans stamtavla och resultat  
  http://www.rasdata.nu/cocker/hund/2005/s5823705.htm


 Han bor på kennel Taxitaxi
  www.kennel-taxitaxi.dinstudio.se

en bra kväll på er
 







3 kommentarer:

  1. Grattis Swea hälsar Wilda med familj, vilka skönheter du har fått!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS till en sån fin kull med små(stora). Vi har ju lite olika erfarenhet där fniss. Ska bli så kul att följa dem och superduktiga Swea ligger nog i släkten Lowa har varit underbar med sina!!. Kram till er båda

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!!! så fantastiskt att få vara med om

    SvaraRadera