måndag 1 maj 2017

Äventyr

Jag brukar säja: med Soya är  livet ett äventyr!!
 Vet aldrig riktig var jag har henne, även om hon lugnat sej mycket och hon kanske t.o.m. blivit lite vuxen.
 Idag var det dags för tävling igen, vi styrde mot Höör och tanken var en start i startklass!
    Igår fixade jag hennes "GottoBlandat" 

Jag började som förra gången med att rasta henne och låta henne kolla av omgivningen, hon kändes sprallig men kontaktbar??
I lottningen drog jag startnr 2, ganska bra då slipper jag bli vansinnigt nervös och fundera så mycket på när det är dags att ta ut och värma upp. Idag var det bara att gå direkt och ta ut henne.  
  Ut kommer en taggad, lycklig Soya, tokstollen, men hon landade ner fort och vi, tycker jag fick till ett riktigt fint samarbete.  Vi har lite att jobba med för att komma in vår bubbla, känslan är att vi är påväg. Jättefint   hahaha vad hjälper det 
Vi kom in på appellplanen och hmmm .....ut lika fort


För att en fågel landar ca 15m bort och är det Soya ser  i första svängen i föjlsamheten,   Ja ni förstår Soya gillar fåglar. 
Resultatet blev en i praktiken helt okontaktbar Soya. Idag är jag väldigt glad att jag väljer att ha koppel i följsamheten!!! annars hade hon förmodligen jagat fåglar än.
Nästa moment är inkallning........då beslöt jag att bryta, bara tanken på att koppla loss henne i detta läge........  Jag tror mej veta hur det skulle sett ut, Soya full karriär mot fågelns landningsplats undersöka noga och sen iväg för att hitta fågeln,  ni förstår ,  jag har varit med om det innan.  Riktigt så roligt ville jag inte att fröken skulle ha.
       
"Så kan de gå när inte haspen är på"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar