torsdag 8 september 2016

upp o ner med Soya

Soya och jag var i helgen och tävlade, en dubbeltävling i rallylydnad. Vi fixade nybörjarklassen förra året och sen har det liksom bara inte blivit av. En anledning är att jag litar inte på henne en annan är att jag har mest energi på hösten.
Första rundan var väl inga konstigheter, förutom långsamt tempo med sitt-ligg-sitt precis framför tältet som domaren satt i. Och sista skylten var åttans frestelser, godis som en frestelse och leksak som den andra.  Inte så bra, fröken Soya apporterade leksaken!! det och lite snusande och ett bristande samarbete så hamnade vi på 81p    6 av 28 startande.

Runda nr 2 lite smålurig bana, men vi går mycket banor på våra träningar, så det var inte så himla svårt. Startade fint , ett snett sitt vid skylt 4 och så vidare till nr 5 som var sitt-stå gå runt. Soya sätter sej, ställer sej och sen far hon iväg ut från banan!! förbannade unge! så kan de gå när inte haspen är på!!
  Hon kom fort tillbaka vi blev klart diskade men fick fortsätta vilket gick smärtfritt.  Kan tillägga att lite sur på henne blev jag allt.

Igår var det träningstävling på klubben Soya och jag skulle gå lydnadsklass1. Jag nöjd med våran insats, som var utan några större bravader. Utom att vid transportsträckan till hindret började Soya bli lite väl intresserad av något i skogen?? så jag tog det säkra före det osäkra och tog henne i halsbandet, det kostade 2p. Det känns som om det var värt det, jag känner att det gav henne chansen att lyckas.
Ganska belåten med det vi åstadkommit, så blev vi tillslut 2:a av 8 med 167p


Pilar är färdig trimmad, inga bildbevis, de kommer förhoppnigsvis så småningom. Hon är badad idag och imorgon ska jag försöka hålla henne ren och snygg, inte så himla lätt hon älskar att gräva tillsammans med Soya. Ligger gärna och myser i groparna nu när det ä så varmt om dagarna.

Jag gjorde ett nytt öronskydd till henne i tisdags
Kom på en annan modell än den jag brukar göra, mest bara för att det var snålt med tyg

Idag har fotona jag beställde kommit
Hade inga på Pilar ute i stugan. Nu återstår bara att fixa ramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar