torsdag 1 september 2016

förvandlingen

Då har den stora förvandlingen påbörjats!  Från bebis

till stora tösen
Det går sakta framåt! Så här såg det ut när vi började i början på veckan



En riktigt lite, lurvepelle



Och hon tycker det är SÅ jobbigt

det tar sej

nu ser hennes huvud ut så här

Jag har plockat halva huvudet,lite på en sidan av kroppen, ett framben och klippt samma tass (inga bildbevis), som sagt det går långsamt framåt. Tiden har räckt dåligt till i veckan och jag vill inte trötta ut henne, vår kurs har börjat igen och vi måste ha lite ork över till träning.

Första kurstillfället var i tisdags, först lite koll på var vi stod (hade vi tränat flitigt, japp det hade alla gjort). Sedan 2 nya övningar (ojsan där kom jag på att jag glömt öva den ena idag) en fotövning och apporteringsövning.
Apporteringen går lite framåt, med hjälp av klickern kommer vi nog nå fram till ett riktigt gripande om apporten (hoppas jag). Hon verkar gilla när vi använder klicker.
 
Den 10:e är det dags för utställning för Pilar, det är anledningen till att den stora förvandlingen påbörjats.

Till helgen är det dags för Soya, spännande man vet aldrig vad som kan hända tillsammans med  Soya.
 Nästa vecka ska vi börja spåra lite igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar