söndag 11 september 2016

Eslöv

Igår var det då dags för dagen som vi kämpat så för, särskilt stackars Pilar. Tålmodigt har hon stått ut med många timmar på trimbordet. Inte nog med det hon skulle badas och klart har vi även tränat på att stå på bordet. Det där med springa fint i koppel har vi nästan glömt bort. Men det gick ganska bra, trots att hon lyckades komma ur kopplet när vi skulle springa, men det löste sej.

Pilar är en härligt unge på alla sätt, det här med utställning tar hon med ro. Hon vilar i buren utan problem, visar upp sej fint.

En trevlig domare, Bertil Lundgren kände och klämde, gick igenom min fina lilla tös noga.
Kritiken han gav är jag väldigt nöjd med



Fin eller hur?

 Det blev inga bilder i ringen utan jag fick hjälp att fotografera senare


Såhär ser hon nu ut efter all trimning, lite finns kvar men det får va så ett tag. Jag vet jag har nämnt det massor av gånger MEN det finns inga gränser för hur mycket denna lilla magiska pärla betyder för mej, hon är underbar. 
Vi har i dagsläge ingen utställning planerad, får se framöver hur det blir.  Just nu går vi kursen och fokuserar på den, det krävs ju lite träning om saker ska bli bra.

Däremot har jag lite planer för Soya, vi är anmälda till en rallylydnad snart och även till klubbmästerskapet. Ska planera in några till tävlingstillfällen nu i höst lite beroende på resultaten men ev blir det någon lydnadsklass 1 också. Jag har lite tankat på hur vi ska lägga upp hennes träning, det finns lite brister i ex linförighet när vi kommer på tävlingsbanan. transportsträckor är också något vi ska öva en del.

Och även Swea ska drillas nu det finns en plan för henne också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar