tisdag 23 augusti 2016

vad händer

Vi tränar flitigt nu. Soya o Pilar tränar




Pilars kurs modul 2 börjar på tisdag, blir jättekul. Vi har tränat en del, en sak kom jag på igår vi har varit väldigt dåliga på att träna på nya platser!!! Och det ser jag resultatet av när vi är på klubben, det funkar dåligt. För mycket runt omkring och massor av nya dofter, det är väldigt svårt att få den lilla lurvepellen att lyssna.
 Idag spårade vi, jag la ett spår 100m med vinkel. Hon fick själv leta upp spåret och valde fel håll, men kom ganska snabbt på det. Resten gick bra, hon har förstått vad det handlar om, tror jag!
När jag satte på selen kom jag på att jag tidigare i sommar lovat Pilar att göra en ny spårsele, det har jag inte hållt.  Våra hundar är inte stöpta i samma form och vi har en spinkis här och det är inte Pilar. Snarare är det så att det är precis selen går om henne.







Swea tränar rallylydnad och det är väldigt upp och ner, men det går framåt tycker jag. Jag kräver inte så mycket av henne just nu.

Soya, för hennes del både rally och lydnad, fram till förra veckan mest lydnad. Så fick jag för mej att anmäla till en tävling i rally, då måste vi träna lite också.
Det går lite sådär, jag vill ha lite mer energi i det vi håller på med och vet inte riktigt hur jag ska få till det. Testar lite olika saker.
 Idag blev det lite vanlig lydnad, jag presenterade tasstarget för henne.  Tanken att kanske få lite fart och dessutom bra att använda om vi ska ex lära in rutan, i lydnadsklass 2.
Även i fria följet vill jag ha lite mer fart o fläkt, vet i sjutton hur jag ska lura henne, att visa henne karamellen hon missar om hon inte är med funkar inte, tror det betyder omvänt lockande för fröken?
Så där har vi lite att kämpa med eller kanske snarare jag, för Soya har nog inga större problem med det



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar