måndag 18 april 2016

miss i protokollet

Vi är så flitiga och tränar Soya och jag. Nu hade jag anmält till träningstävling på klubben, ÄNTLIGEN! kändes det som om jag vågade ta det steget. Tyckte t.o.m. att det skulle bli både kul och spännande att se var vi står.

 Så börja Soya löpa förra veckan och först idag (tävlingsdagen) kom jag på att vi kanske inte fick vara med pga löpet. Mycket riktigt vi fick inte vara med, en sån jäkla miss. Nu har jag iof väntat länge på att löpet skulle komma igång. Men så är det, vi fick iallafall till ett jäkla bra träningspass på lilla planen på klubben trots allt.

Swea har också börjat slussas tillbaka till träningsform, men vi tar det lugnt hon behöver lite vila efter valparna.
 Så är hon ju också lite bonusmamma till Pilar, hon så duktig med henne och uppfostrar och leker med den lilla krokodilen.


Pilar tränar också, lite små övningar, kontakt, sitt, ligg, stå.
Vi försöker oss på lite utställningsträning och det är jag inte så bra på och Pilar tycker det är onödigt.
Som att trimmas, hur kan matte bara komma på så dumma saker, det är mycket roligare att springa runt och fjanta sej. Men vi fick tassarna och öronen klippta.
Lite mer utställningsträning i form av att prova utställningsdressen??!  
Hon får nog allt växa till sej lite,   hon är bara 3 månader så jag räknar med att så småningom kommer den leopardmönstrade dressen passa min lilla panter.
Ett nytt halsband ville hon ha


 Jag har ju ett annat intresse, inte bara hundar,  att sticka. Och nu längtar jag efter att få tag i ett garn som passar mina nya mönster.


Det ska bli 2 dubbelstickade plädar, en med Swea och en med Soya.
Jag har fått hjälp att göra mönstren och jag tycker dom är helt underbara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar