onsdag 10 februari 2016

spår


Idag har Soya hunnit med mycket.
Vi började med lite övningar i stugan. Pallövningen på höger sida, känns som om det blir lite lättare. Sitt-ligg mycket bättre än på länge, la in stå och det funkade ganska bra.

Sen blev det promenad med alla, Swea vägrar stanna hemma hos bebisarna. Klar att mammisen behöver lite egentid och motion är aldrig fel. Vi får klart anpassa rundorna så vi inte är borta flera timmar.

En stunds vila för Soya, medan jag la ett spår till henne.
420 m 5 apporter+ slut apporten och liggetid på ca 40 min

Jag valde idag att låta henne leta upp spåret, och jag tycker hon gjorde det väldigt bra. De först ca 100m tänkte jag fy tusan så jäkla bra. Hon hittade första apporten som var en vante apporterade den och vi fortsatte. Bra i spåret men gick över både apport 2 och 3,trots att hon gick precis i spåret.
Nr 4 hittade hon snyggt och fortsatte fin stannade för lite intagning av SKIT, jäkla skithund hon älskar all skit hon hittar, denna gånger var det hjortskit.
Motslutet gick hon lite sidanom spåret men fick nos på slutapporten
Duktiga Soya, hon är duktig på att apportera sakerna till mej.

Så här ser dagen spår ut i appen Dog Track. Den visar inte helt rätt hon hittade apport 1,4 och slutet, men missade 2och 3. Vi har lite dålig mottagning på en del ställen här, tror det är därför appen visar fel.
Jag är nöjd med henne.
Om jag bara belönar tillräckligt bra kommer hon säkert att intressera sej mer för att hitta alla saker. Det ska vi jobba på




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar