måndag 1 februari 2016

Manikyr

Soya HATAR kloklippning, finns inget värre och jag vet ingen värre hund. Hon bär ser riktigt illa åt.
Som belöning idag blev en träningstund och det gillar hon desto mer.

Vi gjorde lite små övningar för att komma igång. Sen gick vi över till fjärrdirigering, ja jag vet inte vad jag ska göra det går lika dåligt som mycket annat går bra. Det känns som om vad jag än gör så blir det bara skit av den. Soya blir stressad när hon märker att jag blir frustrerad, och då slänger hon sej in i olika saker men hon försöker åtminstone att få till något.  Så där har jag lite att fundera över.

Vi avslutade med apportering, greppa, hämta, hålla kvar och gå framåt och sen backa med apporten i mun. Det funkade fint.
Jag får fundera till i morgon och se om jag får någon snilleblixt


      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar