lördag 6 februari 2016

fårskallar

Vi var på klubben idag, Soya och jag. Det är ett tag sen sist.

Min tanke idag var att tävlingsträna, alltså lägg upp passet som om det var en tävling, uppvärmning på en plats, sen flyttade vi till en annan plats där vi gjorde platsliggning. linföring och hela köret.

En kompis dirigerade oss genom det.  Soya gjorde många bra saker, saker jag klankar ner på idag är: hennes placering i linföring - långt ut (ifrån mej) vilket jag inte tycker att det brukar vara. Ställande under gång- satt sej innan kommandot kom. Inkallning- full fart så jag trodde hon försvann,men nä hon satt vid min sida. Apportering - tog apporten utan kommando, men iof skiter jag i det hon strävar ju efter föremålet, så jag tycker det är ok.  Hopp - bra

M.a.o fick fröken Soya godkänt idag, tycker jag.


I em gjorde Soya och Candy ett besök hos grannens fårskallar.

Spännande!
 Det gick bra förutom att det stod en skottkärra i gången där, och Candy är så rädd för sådana. Vi hade en skottkärra tidigare som skrek när man körde den, och Candy gillar inte sådan ljud.

 Lite rastning i inhängnaden blev för alla, Swea vill mer och mer vara med oss.




















































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar