lördag 2 januari 2016

Ett nytt försök


Vi kommit igång och träna lite igen, inte Swea så mycket just nu men det kommer. Däremot blir det mer med Soya.
Igår fick jag en snilleblixt, vi kan ju träna i trimstugan! att jag inte kommit på det innan. Där kan jag ha alla grejor behöver inte släpa runt dem så mycket. Så vi testade igår och Soya tyckte det var toppen, det blev lite apporterings övningar, greppa, lyfta, bära, ingångar och avlämning. Detta är hon riktigt duktig på.
   
En av övningarna idag var vittringsapportering, SOM kunde bli hur jäkla bra som helst med lite planering

Jag  fick en ny idee , jag har ju svårt med träningsdagbok, det blir mest skit och långa tråkiga anteckningar som aldrig läses.......

Så jag köpte ritblock, där kan jag skriva eller klödda lite som andan faller på, nej rita är jag inte så bra på men tänker prova ändå. Det svåra var vem skulle ha vilken.

Det blev ankan till Soya
  Och som en av de första anteckningarna  skrev jag
Planering  det viktigaste av allt som jag missade totalt idag.

Till imorgon har jag planerat lite
Köttbullarna på plats i det "välfyllda!" kylskåpet i stugan.

Lite lite har det snöat idag
och i bondepraktikan står det
Nio veckor snö!!! det ser jag framemot.!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar