måndag 16 november 2015

he!j här är vi igen



Vi har haft lite övningar för oss. I lördags åkte vi iväg och la asfaltsspår, nema problema tänkte jag. Men shit det var svårt. 
Swea först, jag la rakt ca 80m, mitt på vägen. Och det var svårt att få tag  i det, Swea har en liten benägenhet att tvunget gå i kanten, hon går aldrig mitt på stigen eller vägen.  Men iväg kom vi och lyckades gå i spårkärnan bitvis. Resultatet blev ändå inte riktigt som jag trodde, jag trodde det skulle gå mycket bättre. En utmaning som vi ska jobba vidare på.
Soya,  ja  vad kan jag säja, bilderna nedan säjer allt.  Bild 1 min förställning om hur det skulle vara, bild 2 vad som hände i hjärnan på Soya
I vilket fall som hittade hon spåret och t.o.m. följde det korta bitar.  Men hon var väldigt störd av den nya platsen, massor av nya dofter.

 Nu har vi inte gett oss, utan ska testa detta fler gånger, i vissa lägen ger jag inte mej så lätt.
 
Med Swea har vi legat lite lågt vad gäller övrig träning, hon har inte varit riktigt sej själv, och jag har misstänkt att löp varit anledningen. Och minsann nu har hon börjat löpa.

Soya har tränat frittfölj med BRA resultat och lite andra lydnadsmoment, hon har verkligen gjort bra ifrån sej. Tanken på lydnadstävling har kommit tillbaka. Vi har som jag ser det 2 problem som kan ställa till det och det är tandvisning och platsliggning, och förressten kanske hon kan störa sej lite på en tävlingledare också för den delen.  Nä där är nog lite mer att jobba på.

Vi var på klubben ikväll Soya och jag, en rallybana som jag är nöjd med och lite andra övningar. Men sen var det en lite onödig grej också, hon behövde ju inte flyga på Winna. Jäkla unge, jag tycker ju att hon lugnat sej på den biten, men så var det inte.  Det är en tråkig del av Soya som annars är otroligt rolig att jobba med. 

Dagens spår med Swea
Ganska nöjd, klart att det kunde vara bättre, vi jobbar på det. Vinden och/ eller viltstörning i ena vinkeln gjorde det svårt.  Jag gillar denna appen så spännande att se hur resultatet ser ut.

Imorgon blir det lite lydnadsövningar med Soya och tanken är ett spår också.
 Swea, plockepinnövningen på skogstigen.   Och givetvis en lång tur i skogen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar