fredag 27 november 2015

feber

Ikväll sitter vi här och gubben sitter och myser med Candy, plötsligt säjer han: hon är ju varm!! Fram med termometern, och jag vill inte påstå att Candy gillar det, surt och besvärligt och motvilligt blev hon tempad. MEN jag friskförklarar henne väldigt fort  38,1 är väl ingen feber för en hund.

Av många anledningar hinner jag ingenting, och då menar jag verkligen ingenting. Vi har för tillfället lite stökigt med sjukdomar och någon som åker ut och in på sjukhuset, behöver hjälp hemma när personen ifråga är hemma. Träna med hundarna, NÄ hinns inte med.  sen är det ju advent i helgen men tror vi väntar med det, vi har andra saker att ta oss an, Swea löper.

 Idag 2010 la jag ut den här bilden på facebook
Då stickade jag julkulor, och det var snö. Fint tycker jag.

 Och sen 2013 hade jag en liten snorvalp här, jag var nog ganska trött på henne  idag 2013 för jag skrev : nu åker hon snart ut
Lilla söta odrägliga Soya, då letade jag fortfarande nytt hem till henne. Idag är jag bara så glad att det inte fanns passande hem, annat än hos oss! det är här hon ska vara, Jag är väldigt övertygad om att Soya visste det men jag var den som inte förstod det. Idag vill jag absolut inte annat än att hon stannar här, med alla sina egenheter så finns det trots allt så mycket vilja att vara tillags, energi och dessutom  är hon en otroligt härligt träningsvillig kompis.   Om hon någonsin kommer att få föra dessa egenskaper vidare har jag ännu inte bestämt, dessutom har hon ännu inte genomgått hälsotester för att se om hon i det avseendet kan bli en lämplig mamma. Det är inte alltid så lätt.

Nä lätt är det inte jag har känslan av att 2015 är året vi inte vill minnas i många avseende.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar