onsdag 1 juli 2015

Soya

Jodå det händer saker här med!.
Soya och jag har blivit lite flitigare med att träna!!! OCH det går så mycket bättre nu, OK måste erkänna lite upp och ner är det, MEN mest UPP. Häromdagen gav vi oss på vittringsapportering igen ,det var väldigt länge sen sist, och det gick inte alls bra. Över huvudtaget gick inget bra den dagen, det var den dagen jag uppdaterade sist. Men sen dess har vi tänkt till och tagit nya tag!!
  JAG vet ju att Soya älskar springa och hon far omkring som en gasell, SÅ varför inte lyda rådet jag fick av Gitte i för länge sen. VI belöna med att hon får springa och bäst av allt är om jag försöker fånga henne. Hon njuter av att vara svårfångad den ungen.
 
 Och helt klart när vi inte bara helt slentrianmässigt stoppar mellorna i munnen, som hon faktiskt gillar massor, så går det så mycket bättre.

Så nu har vi haft flera riktigt bra träningspass. Igår var vi hos Lotus och tränade rallylydnad på förmiddagen. Jag var nog inte riktigt snäll mot henne då...... Vi satte upp en avancerad bana som var så roligt och lurig att jag var bara tvungen att prova. Det gick långt över förväntan. Nu har vi inte tränat högerhandling, vi testade ändå jätteduktiga Soya fattade fint. Problemet kom i 8.ans frestelser där det låg leksaker som störning, och Soya hade redan innan spanat in dom och t.o.m. hämtat en. Godis i åttan klarar vi men leksaker och dessutom högerhandling blev lite för mycket.  Men resten klarade hon och dessutom lite mer energi än de sista gångerna.


Sen var det agillity, öppenträning på klubben. Ja! vi åkte dit. Soya älskar ju som sagt att fara omkring som ett jehu, och hoppa går väl an det också.
 Hon fixade det, och hon var väldigt lätt att "styra", förstod mina handtecken.  Frågan är ska vi testa en kurs. Agillity är inte min grej jag gillar inte fara omkring som Soya, men ja vi får väl se.

 Idag tar vi det lite lugnare och tränar lite i morgon och nästa gång vi testar agillity så ska vi försöka hitta någon som filmar, kunde va kul att se hur det ser ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar