måndag 22 juni 2015

Öl eller sill

Soya och jag har faktiskt tagit oss i kragen och tränat.
Lite lydnad, vittrings apportering och apportering, vi började i går och de enda kommentaren till det är : de blev mest skit!!!!
 En sak blev bra ja t.o.m. riktigt bra, greppande av apporten!!! JÄTTEBRA men det var också det enda.
 Jag var väldigt besviken, så då kommer funderingarna igång. SKA vi fortsätta eller vi ger tusan i det.
Jag tröstade mej med att lägga spår till henne.

Spåra gjorde hon lite bättre, jag har lite tankar kring spårningen, om hur vi ska lägga upp träningen. Jag tycker hon har lite för mycket annat för sej i spåret och nu vill jag inte vara med på det längre.

Skam den som ger sej, jag gillar nog att träna hund för att ge upp. SÅ ikväll gjorde vi ett nytt försök. OCH det lilla hundeländet visade en helt annat sida.  VÄLDIGT mycket bättre sida, precis som jag vill ha det. Nu gav vi oss inte i de svåra sakerna utan det handlade om att få lite motivation. Vi avslutade med bus och lek SOM fröken är så himla bra på.

Imorgon blir det lite träning vid rallyskyltar.

Fick en "midsommar" hälsning från Åke (Drömflockens Captain Blackbeard)
 Han väljer ölen framför sillen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar