måndag 13 april 2015

att lita på

Kvällens träning bestod åter igen av en nybörjar bana  för Soya. Inte så svår men den innehöll de saker vi har mest problem med. Hemma igen såg jag flera gånger på kvällens film, fy tusan vad nyttigt det är. Där ser jag vad jag gör för fel.
Det blåste friskt och var absolut inte särskilt varmt. Men det är nog det som bekymrar oss minst just nu.
 Soyas problem är de andra hundarna som faktiskt ändå gick bra ikväll , man lär sej lite var dag kanske kom jag på något....... Sen har hon mellan varven lite svårt att koncentrera sej.  MEN det allra största problemet ÄR att jag känner mej inte lika trygg med Soya som jag gjort med Jacki och gör med Swea. Jag litar inte på henne, jag litar inte på att hon gör det jag ber henne om. Hon kan få för sej vad som helst inbillar jag mej. Kanske är det där skon klämmer, borde jag ha mer förtroende för henne, jag vet ju att hon kan massor.

 Nu är hon trött, hon har trots allt gjort ett pass jag är ganska nöjd med. Nästa vecka ska jag prova lite annan uppvärmning.
  Våren är ju här, vi har sett alla möjliga sorters vårblommor, och fåglarna kvittrat som galning. Även här hemma ser vi att våren är kommer. I våra rabatter ser det ut så här





          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar