onsdag 7 januari 2015

årets första

TRÄNINGS tillfälle har vi haft idag!
Först Swea, idag var det bara ett tillfälle att känna lite var jag har henne. Vi var i en loge och Swea trivs där tillsammans med sin kompis Lotus.  Swea var så taggad, och så ivrig att vara till lags att några skall och lite gnyende slank ur henne. Men det fick jag köpa idag då det är länge sen vi tränade och  Swea gillar tränar, Swea gillar sin karameller och sina speciella belöningsleksaker.
 Målet nu är att Swea ska lära sej stå stilla, inte jaga upp sej och stampa med framtassarna. Jag använder mej av omvändlockelse.
Att backa lugnt i mitt tempo är också svårt för Swea. Vi jobbade med det innan vi tog paus och det är bara att fortsätta.   Annars var hon väldigt följsam idag, även högerhandling där hon jobbade bra med bakdelen i svängar och vändningar. Bakom och framför byten går hyfsat bra. Vänd ifrån och emot går  bra i båda sidor. 
 Jag har planerat morgon dagens träning för henne och ska fundera ut vilka övningar vi ska jobba med.
 Soya. Jag har börjat vänta ut henne för att få henne ta kontakt innan vi börjar. Det funkar bra och hon får kolla klart och blir mer fokuserad. Meningen är ju att hon blir belönad vid kontakt, godis och lek, i slutändan ska det bli mindre tid att kolla in allt för att det är roligare med matte och träningen.
När hon kollat klart idag gick det väldigt bra inga skräprundor, jo några men det var när vi gjorde små pauser, men de ska bort de också så småningom.
Vi jobbade med sitt, stå och ligg och började med baklängesgång för att komma igång och repetera. Det gick väldigt bra, lite ingångar som blev bra efter några slarviga saker.
 Jag är väldigt nöjd även med henne, och vet vad vi ska träna på imorgon.

Ska gå igenom mina anteckningar och smida planer för hur vi ska lägga upp övningarna.
   Vi har fört in anteckningar för årets första träning i våra nya träningsdagböcker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar