söndag 23 november 2014

Nu har vi kommit i balans igen, känns det som. Efter en konstig förkylning kan jag nu konstatera att orken och träningslusten är på väg tillbaka.
 Soya fick öva på vittringsapportering igår, vilket vi inte gjort så flitigt som vi kanske borde. Soya verkar tycka att det är en rolig övning. Lite överladdad när vi kom ut och jag såg att tanken att rymma med vittringspinnen fanns, det glimmade till i ögonen på henne en kort stund. Men hon valde rätt. Återigen kan det det stundtals kännas att vi nått en bit med att få bort skräpet.
 Vi övade också på hoppet, inte riktigt som jag vill, känslan av att det är inte lika roligt som vittringen finns.
 Ställande och läggande, ingångar och fritt följ, det går sakta framåt. Fria följet vill jag ha henne lite mer på och lite längre fram, har känslan av att hon försvinner.
Ingångarna ganska bra.
Dagens pass tränade vi plats, inkallning och att trampa på en target.  Apportering som också kommit lite i skymmundan. Vi haft en period med stora problem där men det verkar gå framåt igen.
Lite mer skräp idag men hon är så underbart glad den lille skitungen

Jag fick plötsligt en ide angående Sweas träning igår. Så nu kom rutan fram och nu är jag tvungen att tänka till lite, vi har samma problem nu som när vi la lydnaden åt sidan för  rallylydnaden.
Annars var det en bra träning och de flesta momenten funkar bra.
 Swea fick också prova vittring vilket är några år sen sist, nu har jag lärt ett jättebra sätt att träna in det på. Mycket nöjd med hur Swea löste problemen.
 Idag fick Swea träffa på apporten som också legat på "is", något hände när vi tränade häromåret som gjorde att hon ville inte veta av apporten, hon blev låg och ville inte vara med.
Idag tog det bara en liten stund sen apporterade hon! Vi gjorde inte momentet fullt tävlingsmässigt, nä nu vill jag bara att hon ska tycka det är roligt att apportera.
Rutan gick mycket bättre idag.
Ska imorgon försöka prova på plats med dold förare. Vi har tränat det vid något tillfälle om jag nu inte minns fel.
 Jag är så glad för mina 2 arbetsvilliga töser, och har nu lite planer för de båda.Lite extra spännande saker ev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar