söndag 26 oktober 2014

Vintertid

Vintertid igen vart tog sommaren vägen
Kanske var det den som sprang förbi! Gillar denna bilden på mina töser. Soya var inte ens påtänkt när bilden togs, om jag nu inte har helt fel för mej. i vilket fall som en underbar höstdag var det.

Jag gillar vintertid men inte vintertid?? Blev det konstigt? Ok då försöker vi igen Jag gillar vintern men inte vintertid, eftermiddagen blir fort kväll och mörkt.
Och inte får man sova längre hundarna är inkörda i sommartid. Men inte hjälper det att gnälla allt rullar på som vanligt ändå.
Idag har Soya spårat igen, det blev inte så bra förra veckan!!? JAG tror att mycket av spåret flöt bort då det regnade massor. Idag var vädret SÅ mycket bättre!
 Spåret började i bokskog och slutade i granskog. Jag låter Soya själv hitta spåret och det tog 1½ min. Det flöt på bra fram till vinkel nr 3, hon tappade bort spåret, när jag la det fanns det vilt i snåren där, så klart att det var mycket dofter. In på ett område där hjortarna står varje dag, men när hon kom rätt i spåret igen gick det bra. Till vi skulle ut ur detta snåriga område, då blev det lite annorlunda (tänk att jag kom ihåg att tänka så igen, får träna på det och inte tänka fel utan ANNORLUNDA låter trevligare). väl igång igen så gick sista sträckan som en dans även sista vinkeln.
Bra jobbat Soya
 Swea tränade lite rallymoment, hon var på rätt humör för lite svårare övningar så vi passade på att träna stadga i stå, som är så svårt tycker Swea. Hon testar allt hon kan...........Hon kom så småningom på vad jag ville och gjorde det bra.
Snurr på höger sidan är svårt ibland idag var en sådan dag, det kräver mer träning helt enkelt.
Mycket nöjd med min Swea.

Lite fixande med mitt fynd, bild kommer när det är helt klart, så blev det Soyas tur igen, ja jag hade gett mej tusan på att trötta ut henne idag.
 Vi gjorde lite appoteringsövningar ala´Gitte, nja bättre kan vi Soya, men visst framsteg vad gäller hålla fast och lämna av.
Ingångar, heltom,ställande och läggande tränade vi också. Ställande och läggande närmar sej helt färdiga moment nu känns det som , men andra sidan är det en Soya jag jobbar med och då kan allt hända.
Vi bara meddela att fröken har skött sej nu i 2 dagar ( peppar, peppar ta i trä), är det lugnet innan stormen? 
Och jag kan utan att ljuga lugnt påstå att hon är trött ikväll.
Även detta en bild som jag gillar mycket, så passande till min ....1

 Imorgon åker Swea och Lotus för att träna tillsammans, det ser vi framemot

Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar