söndag 28 september 2014

Sista!

Idag var det dags för oss att visa framfötterna igen, Swea och jag. Ingen lång resa Nä idag styrde vi mot våran klubb. Det var rotweilerklubben som ordnade bl.a rallylydnads tävling.
Det var sista tävlingen jag anmält till, i år, därmed årets sista chansen att fixa ännu ett godkänt resultat i avanceradklass, det 3:e och sista vi behövde för titeln.

Idag var jag rejält nervös!!! skulle vi lyckas, jag har ju anmält lite på vinst eller förlust då jag inte kännt att vi var riktigt redo än.
Uppvärmningen gick som en dans otroligt följsam och uppmärksam var Swea. När vi passerar bandet som markerar banområdet, så tappar vi mycket av denna fina attityd. precis som vanligt. Lite hämtade vi hem igen, men långt ifrån det vi hade utanför.
Trots det var jag ganska nöjd, kan tycka att det är svårt att gå långsamt i högerhandling och det är inget vi tränat på!!
Nåväl, resultatet blev 93 p och en 2:a plats.
Swea gillar rosetter !!
Vi vann dessutom en burk
Nyponpulver! ingen dålig vinst de inte!

Så om jag nu plockar ut Sweas titlar så blir det så här
SV VCH, RLDN, RLNF, RLDA, DRÖMFLOCKEN SWEET
 Jag är väldigt med våra resultat i rallylydnad 3 starter i var klass som gett 3 godkända resultat i var, det är jag väldigt nöjd med.
Nu satsar vi på att i höst och vinter träna för mästarklass, vi har kommit en liten bit på väg. men än är det lite kvar. Några moment går bra andra behöver finslipas. Men som sagt det blir vinterns arbete!!

I morgon en ny dag som börjar med träning tillsammans med Lotus. Ett bra sätt att fira sin dag, tycker jag.
 Em blir det fullt med andra göromål och framåt kvällen kommer besökare.
Swea o jag är lite trötta och håller kväll
HA DE GOTT





1 kommentar: