söndag 27 juli 2014

Kanariefågel

Igår hade Nelli besök, matte och husse. med sej hade dom den här jättefina buketten
En riktigt vacker mamma/barn bukett! Vi tackar så mycket Nelli o jag och tror att jag njuter mer av den än mamman själv.
Det går bättre och bättre för att få i sej den fasta födan, nu äter alla. Som en liten extra bonus i dag på 3-veckorsdagen blev de avmaskade.
I em när jag varit ute och kissat Nelli var det en himla kvittrande från valprummet. Och minsann en liten rackare lät som en kanariefågel av den enkla anledningen, han hade lyckats kravla sej ur lådan


Det var den lille filuren som ligger på rygg här.

Vi har vägt och fotad dom alla, kanske inte så bra bilder,( saknar min kamera)
Och vi har även bestämt stamtavlenamnen. Nelli är döpt efter Pippi Långstrump som jag sagt och hennes pappa var sjörövarkapten Långstrump. Så klart att valparna är pirater



Först ut:   CAPTAIN MORGAN    750G
Captain Morgan efter Henry Morgan som levde 1635-1688

 
Nästa CAPTAIN BLACKBEARD    660G   
Toligen född 1680 en av de mest ökända piraterna


T
ALFHILDA   703g
I skrifter från 1100-talet berättas om gotiska prinsessa Alfhilda som ägnade sej åt sjöröveri. Skröna eller inte  ingen som vet


ANNE BONNEY   744G  
1702-1782 en irländsk kvinnlig pirat både vacker och hårdför

 Det var det hela, imorgon är det dags för kloklippning igen.

Från valpar till MIN STORA VALP!! och vem kan det vara?????

Igår såg jag en lycklig SOYA fara omkring där ute med 2 hundralappar i munnen!!
Makalös hund, dyr i drift och sen kan jag inte fatta var hon hittade dom, skulle gärna vilja veta var!!

2 kommentarer:

  1. Stilige navn til valpene! Ja, har man hund så slutter man aldri å bli overrasket hi hi kanskje hun hadde funnet pengene under en rosebusk i hagen... en gammel skatt !

    SvaraRadera
  2. Tack
    Hoppas det finns en skatt under buskarna, tror jag ska börja leta

    SvaraRadera